Hem

Kontaktinformasjon

Kontakt våre rådgivere

Mer kontaktinformasjon

BPA-kunden Vigdis og assistent SANNE

Vi hjelper deg med å finne de gode assistentene

Alle brukerstyrte personlige assistenter som ansettes i Humana omsorg og assistanse går gjennom kursing hos oss. Men ikke alle mennesker passer sammen, så før du ansetter en assistent, bistår vi i prosessen slik at du får intervjuet og vurdert kandidatene. Dette er viktig for å finne den matchen som gir deg det beste utgangspunktet for et varig og velfungerende arbeidsleder/assistent-forhold.

Din frihet og integritet er rettesnor for vårt arbeid, og på det området vil vi aldri kompromisse.

Det er du som skal definere hvilken assistanse du trenger, og det offentlige skal legge til rette for at du kan få den tjenesten som er best for deg, men du skal velge hvem som skal utføre assistansen.

Disse enkle prinsippene mister vi aldri av syne hos Humana omsorg og assistanse.

Stor og verdidrevet organisasjon i ryggen

Når du velger Humana omsorg og assistanse til å levere BPA, får du en stor og verdidrevet organisasjon i ryggen. Vi er over hele landet og tilbyr tjenester der folk trenger dem.

Alle som jobber hos oss, nyter godt av:

  • Ordnede arbeidsforhold
  • Konkurransedyktig lønn
  • Kurs og opplæring
  • Personlig oppfølging og veiledning
  • Et inkluderende og gjennomsiktig miljø

Vi tror at dette utvikler våre ansatte, og at du som kunde opplever høy kvalitet i tjenestene vi tilbyr og folkene som utfører dem. Vi kaller det Humana-pakken, og her kan du lese mer om hva den inneholder.

Dette er Humana-pakken

Lurer du på hvor mange BPA-timer du kan søke om?

Ta testen her

Jobbe hos oss

Vi har 43 ledige stillinger

Søk her

Slik blir du kunde hos oss

Ta kontakt med oss for å få vite mer om brukerstyrt personlig assistanse (BPA) i din kommune, det koster ingenting. Vi hjelper deg så gjerne!

Våre kunder er stadig mer tilfredse med oss som BPA-leverandør

Resultatene fra Humanas kundeundersøkelse for BPA i 2023 gjør det tydelig at kundetilfredsheten fortsatt er høy hos oss. Les om resultatene og hva Jon Torp, divisjonsdirektør for BPA, har å si om dem.

Resultatene av undersøkelsen finner du her
Child in wheelchair

– Staten må overta BPA-ordningen

Ulikhetene mellom BPA-tilbudet i norske kommuner er så store at staten må overta administreringen av ordningen. Det mener forbundsleder i Norges Handikapforbund, Tove Linnea Brandvik. Organiseringen av ordningen med brukerstyrt personlig assistanse (BPA) skal om kort tid opp til behandling i Stortinget.

Få vite mer i vår podkastepisode her

Verken likestilling eller menneskeverd!

Mangler i BPA-ordningen bryter både med prinsipper for likestilling og menneskeverd. Spesielt fører store ulikheter i tjenesten fra kommune til kommune at mange ikke engang vet at ordningen eksisterer.

Hør podkastepisoden, se opptak fra Arendalsuka eller les saken her
Wheelchair

Ikke overrasket over BPA-misnøye

Vi er ikke overrasket over at folk ikke er tilfreds med BPA-ordningen, sier direktør for BPA i Humana omsorg og assistanse, Jon Torp. Han mener kommunene ikke lenger bør ha ansvar for ordningen. 

Les saken eller hør podkasten for å finne ut hvorfor!
BPA-kunden Vigdis og assistent SANNE

Personlig kjemi er avgjørende - finn assistenten for deg

Å finne den perfekte personlige assistenten er ikke en selvfølge. Behovene er like ulike som assistentene er forskjellige. Det gjelder å gå fram på riktig måte.   Les saken, se videoen eller hør podkasten for å lære mer.

Her finner du tips og råd
Karita og Anne

Endelig tariff for BPA - skaper bedre og ryddigere forhold

Fagforbundet og NHO Geneo har blitt enige om å opprette en overenskomst for brukerstyrte personlige assistenter. Dette synes divisjonsdirektør for BPA i Humana, Jon Torp, er gledelig.

Les saken her

Velg rett leverandør

Hva er viktig for deg, hva vil du ha løst? Dette handler om ditt liv og din frihet, og du bestemmer hvem som skal levere tjenestene du trenger. Enten du er erfaren BPA-mottaker eller du er i prosess for første gang, er det klokt å sette ned noen kriterier for å velge leverandør. Vi har laget en sjekkliste som du kan bruke til å kvalitetssikre tjenesten du søker. Du finner sjekklisten i utskriftsvennlig pdf-format her.

Vi har også laget en podcast-episode som tar for seg det samme temaet. Her forklarer vi også hvordan en bytteprosess foregår for deg som allerede har en leverandør. Hør podcasten her!

Vi er ISO-sertifisert og sertifisert som Miljøfyrtårn

Vi er både sertifisert Miljøfyrtårn og ISO-sertifisert!

Les mer her
Ingebjørg og hennes brukerstyrte personlig assistent i Humana BPA

«Det har jeg ikke prøvd før – så det klarer jeg sikkert!»

– Jeg har litt sånn "Pippi-attitude", sier Ingebjørg og ler.

Ingebjørgs aktive liv

En miljøsertifisert bedrift

Miljøfyrtårn Registered Trademark

Vi er en stolt Miljøfyrtårn-bedrift. Det betyr blant annet at vi har et klimaregnskap hvor vi rapporterer og overvåker egne utslipp av klimagasser.

Miljøfyrtårnordningen holder høy miljøstandard og kvalitet, og er anerkjent av EU på linje med internasjonale merkeordninger som EMAS og ISO 140001. Humana omsorg og assistanse leverer årlig en klima- og miljørapport som genererer divisjonens klimaregnskap. Som sertifisert Miljøfyrtårn, har vi konkrete verktøy for å jobbe målrettet med å forbedre egne miljøprestasjoner innen områdene arbeidsmiljø, avfallshåndtering, energibruk, innkjøp og transport. Samlet gir dette Humana omsorg og assistanse gode forutsetninger for å bidra til å oppnå flere av FNs bærekrafts mål.

Vil du vite mer om miljøregnskapet vårt? Da kan du bestille vår miljørapport ved å sende en mail til :  jon.torp@humananorge.no

Følg oss i sosiale medier