Vi ga 25 000 idrettsstrøm-kroner til Harstad Tigers

Publiseringsdato: 20-02-2019

Dermed blir det mer trening og mindre sponsorjakt for treneren. - Dette er med på å sørge for at vi kan gi noe tilbake til samfunnet vårt, sier Elisabeth Mortensen.

Kenneth Mågø har helt siden oppstarten av Harstad Tigers for ti år siden trent laget. Og jagd fra bedrift til bedrift for å finansiere reisen til Landsturneringa. Årets høydepunkt for Tigers arrangeres på Stjørdal. Dette er landets største og mest omfangsrike arrangementet for tilrettelagt fotball (fotball for mennesker med funksjonsnedsettelse) og håndball for utviklingshemmede med ca. 1500 deltakere.

- Dit har vi kommet oss hvert år. Bedriftene i Harstad er utrolig flinke til å støtte laget. Men med dette bidraget i bunn blir jobben mye enklere, sier Mågø.

For i tillegg til de ordinære sponsormidlene ruller det i år også inn drøyt 24.000,-kroner med avsender Humana omsorg og assistanse. De har valgt å sende rundt halvparten av sin idrettsstrøm til tigrene fra Harstad.

Kraft gir idrettspenger
Kraft til idretten er utviklet for at idrettslag skal kunne skaffe seg varige inntekter, samtidig som kundene får en god strømavtale. For hver kWh en idrettsstrømkunde forbruker, går 1 øre uavkortet til valgt idrettslag.

I tråd med visjonen
Alle har rett til et godt liv, er vår visjon og med idrettsstrøm bidrar vi ytterligere til det. Elisabeth Mortensen er direktør for helse og omsorgstjenestene våre, sier at det passer bra å gi pengene til tigrene fra Harstad.

- Dette er en gjeng vi kjenner veldig godt til! Det blir alltid en god klem og en fotball-diskusjon når vi møtes i byen, forteller Mortensen.

- Vi har tidligere gitt penger til Narvik Ishockeyklubb. De får fortsatt en del. Men nå ønsker vi å styre pengene mot prosjekter som Harstad Tigers. Det fordi dette passer så godt i vår profil. Dette er jo virkelig med på å sikre at alle får muligheten til et godt liv, sier Mortensen.

Hun mener at idrettsstrøm er en fantastisk måte å bidra på.

- Dette er med på å sørge for at vi kan gi noe tilbake til samfunnet vårt, sier hun.