Humana AB er kåret til børsens mest likestilte selskap – igjen!

Publiseringsdato: 27-11-2018

For andre året på rad er helse- og omsorgsforetaket Humana AB kåret til Stockholmsbørsens mest likestilte selskap av stiftelsen AllBright. Dette er en utmerkelse som selskapet og konsernsjefen Rasmus Nerman er veldig stolt over.

– Det er utrolig morsomt å vinne prisen for andre år på rad. Vi er veldig glade for at vi får oppmerksomhet for arbeidet vi gjør for inkludering og mangfold. Det er jo en ære bare det å være blant finalistene når det er så mange gode konkurrenter. Dette er jo en «konkurranse» der alle vinner på at flere blir bedre på dette området. Vi vil også gi en varm gratulasjon til Bioarctic og KnowIT, sier Rasmus Nerman, VD og konsernsjef i Humana AB.

– Humana AB er en stor privat arbeidsgiver i Norden og vil jo også naturligvis strebe etter å være en av de aller beste. Da kreves det at man tar likestilling og inkludering på alvor i 2018. Vi i Humana er veldig stolte, men ikke ferdige. Vi skal fortsette å jobbe aktivt for mangfold og inkludering med utgangspunktet i Humanas verdigrunnlag. Dette er viktige nøkler for videre vekst og fremgang, avslutter Nerman.

For mer informasjon:
Hans Henrik Sørensen, Markeds- og kommunikasjonssjef i Norge
+47 928 69 714
hans.henrik.sorensen@humananorge.no

Fakta:
I Humana AB er det nærmere 60 prosent kvinner i konsernstyret og like mange kvinner som menn i konsernledelsen. Vi er også veldig stolte av å kunne tilby mange unge voksne og mennesker med internasjonal bakgrunn en fot inn i arbeidsmarkedet. I Humana snakker vi til sammen rundt 100 ulike språk.

Her kan du lese om AllBright prisen og om stiftelsen: http://www.allbright.se/nyheter/
AllBright er en politisk nøytral og «non-profit» stiftelse som arbeider for likestilling og differensiering i lederstillinger i næringslivet: http://www.allbright.se/om-oss/