Humanas er den mest bærekraftige helse- og omsorgsaktøren – igjen!

Publiseringsdato: 17-03-2022

Humana er kåret til det mest bærekraftige varemerket i kategorien for helse- og omsorgsaktører i Sverige i 2022. Det er tredje året på rad at vi topper rangeringen, som baseres på den største uavhengige varemerkeundersøkelsen med fokus på bærekraft i Europa, Sustainable Brand Index.

– Humanas eksistensberettigelse handler om å bidra til en bedre samfunnsutvikling gjennom bærekraft på individ- og samfunnsnivå. Naturligvis er vi derfor glade for at vi for tredje år på rad er anerkjent som bransjens høyest rangerte varemerke innen bærekraft i Sverige. Det er et bevis på at vårt arbeid når ut også utenfor selskapet, sier Johanna Rastad, konsernsjef i Humana.

Humanas overordnede mål er å skape bærekraft på individnivå og samfunnsnivå. Våre virksomheter styres ut fra en bærekraftig strategi, der kvalitet, attraktivitet som arbeidsgiver, langsiktig og bærekraftig vekst og sosialt ansvar, samt et sterkt verdigrunnlag, er i fokus hver dag.

– Det viktigste er at våre kunder får best mulig omsorg hver dag. At Humana som varemerke har så høy tillit blant forbrukerne er veldig gledelig og gir energi til å fortsette å arbeide videre i samme positive retning, sier Maria Jansson, bærekraftssjef i Humana.

Sustainable Brand Index har blitt utført årlig siden 2011 og er en omfattende varemerkeundersøkelse, som er basert på forbrukernes kunnskap og holdning til et varemerkes bærekraftsarbeid. Undersøkelsen dekker mer enn 1500 varemerker, 35 bransjer og åtte land og er basert på 70.000 forbrukeres vurderinger av varemerkene og hvordan de oppfattes å ta miljøansvar og samfunnsansvar.

Les mer om Humanas bærekraftsarbeid og hold utkikk etter Humanas års- og bærekraftsrapport for 2021, som publiseres i begynnelsen av april.

Les mer om Sustainable Brand Index.