Humana rangert som mest bærekraftige helse- og omsorgsaktør

Publiseringsdato: 12-03-2021

Humana blir oppfattet som det mest bærekraftige varemerket i kategorien for helse- og omsorgsaktører i Sverige i 2021. Vi har fått denne topprangeringen i den største uavhengige varemerkeundersøkelsen med fokus på bærekraft i Europa, Sustainable Brand Index, som beskriver hvordan forbrukere ser på selskapers bærekraftsytelse.

Sustainable Brand Index har blitt utført årlig siden 2011 og er en omfattende varemerkeundersøkelse, som er basert på forbrukernes kunnskap og holdning til et varemerkes bærekraftsarbeid. Undersøkelsen dekker mer enn 1400 varemerker, 34 bransjer og åtte land og er basert på 60.000 forbrukeres vurderinger av varemerkene og hvordan de oppfattes å ta miljøansvar og samfunnsansvar.

– Bærekraft er helt sentralt i Humana. Det faktum at vårt varemerke får så høyt tillit gjør oss naturligvis veldig glade og stolte. Når vi nå blir anerkjent som bransjens høyest rangerte varemerke innen bærekraft i Sverige, viser det at alle de ansattes viktige arbeid når ut, sier Anna Sönne, bærekraftssjef i Humana.

Humanas overordnede mål er å skape bærekraft på individnivå og samfunnsnivå. Våre virksomheter styres ut fra en bærekraftig strategi, der kvalitet, attraktivitet som arbeidsgiver, langsiktig og bærekraftig vekst og sosialt ansvar, samt et sterkt verdigrunnlag, er i fokus hver dag.

Les mer om Humanas bærekraftsarbeid, og hold utkikk etter Humanas bærekraftsrapport for 2020 som kommer ut i begynnelsen av april.

Les mer om Sustainable Brand Index.

For mer informasjon kan du kontakte:
Anna Sönne, sjef for investorrelasjoner og bærekraft
Tel: +46 070-601 48 53
anna.sonne@humana.se