1. Du er her: Slik håndterer Humana omsorg og assistanse korona-viruset

Slik håndterer Humana omsorg og assistanse korona-viruset

Publiseringsdato: 12-03-2020

Vi følger situasjonen rundt korona-viruset nøye og har iverksatt en rekke tiltak. Folkehelsemyndighetene melder om økt risikonivå og det betyr at ansvarlige selskaper må gjøre det samme. For Humanas operasjoner betyr dette blant annet at alle våre ansatte skal være ekstra årvåkne på symptomer på luftveissykdom, og ikke kommer til å gå på jobb hvis de har symptomer som hoste, feber eller sår hals.

Beredskap
Humana tar situasjonen svært alvorlig. Vi følger anbefalingene fra de norske folkehelsemyndighetene nøye for å sikre at vi minimerer risikoen for våre brukere og ansatte.

Humana har en profesjonell organisasjon med beredskap for kriser av denne typen. Siden en del av våre brukere er i risikogruppene, har vi oppdatert våre interne og eksterne retningslinjer og strammet inn prosedyrene våre.

I virksomhetene våre er de godt vant til å håndtere smittsomme sykdommer, for eksempel sesonginfluensa og mageinfluensa. Det finnes også en beredskap for å håndtere alvorligere sykdommer som kan sette inn ytterlige tiltak om nødvendig.

Det er oppnevnt en sentral krisegruppe som overvåker situasjonen og følger råd og endringer i henhold til det de offentlige folkehelsemyndighetene anbefaler.

Krisegruppen koordinerer kontinuerlig kommunikasjon med ledere og ansatte. Gruppen gir også råd og instruksjoner for best mulig beskyttelse av de brukerne våre som er klassifisert som høyrisikogrupper.

For mer informasjon, ta kontakt på korona@humananorge.no eller beredskapsgruppen:

Lone Kuløy tlf +47 950 33 741

Mona Lien tlf +47 481 29 795