Humana AB viser at kvaliteten kan måles!
Publiseringsdato: 02-04-2019Kvalitet er definert av individets egen erfaring, og det er derfor viktig å alltid ha mennesket i fokus når vi diskuterer og kontrollerer kvalitet. Som en ledende aktør i det nordiske omsorgsmarkedet er det viktig at Humana AB opprettholder høy kvalitet på alle nivåer, da vi ønsker å sette en ny og høyere standard i nordisk omsorg.
I løpet av 2018 fortsatte vi å utvikle Humana Quality Model, som inkluderer Humanas kvalitetsindeks HQI. I år rapporterer vi HQI for hvert forretningsområde, og vi kan nå sammenligne med fjorårets resultater. Vi er overbevist om at kvaliteten må måles og følges opp. I 2019 rapporterer vi HQI hvert kvartal på nettet.
Parus, Humanas styringssystem er implementert og vi ser at den prosessorienterte tilnærmingen Parus innebærer kan gi oss store fordeler.
I kvalitetsrapporten, som i år kun publiseres på nettet, beskriver vi noe av alt det kontinuerlige arbeidet som skjer i vår virksomhet for å forbedre og utvikle. Jeg håper at Humanas kvalitetsrapport kan inspirere og fokusere på hvordan vi forbedrer og utvikler innsatsen for våre kunder og kunder.
Eva Nilsson Bågenholm,
Kvalitetsdirektør Humana AB