Vårt bidrag
Hvert år hjelper Humana i Norden rundt 10 000 kunder, brukere og pasienter til et bedre liv. Dette er vår kjernevirksomhet – og et av våre viktigste bidrag som en ansvarlig samfunnsaktør. Med over 23 000 medarbeidere i Sverige, Norge, Finland og Danmark jobber vi hver dag for at alle skal ha rett til et godt liv.
Bærekraftsmål
Som en stor nordisk aktør ønsker Humana omsorg og assistanse å ta en aktiv rolle i samfunnet og bidra til en bærekraftig velferd. Vi har valgt å fokusere på bærekraftsmål som er særlig relevante for oss som leverer omsorgs- og assistansetjenester med mennesker i sentrum. Våre prioriteringer og mål beskrives nærmere i Humanas konsernovergripende bærekraftsrapport. Lenke til et annet nettsted.
Våre initiativ
Humana omsorg og assistanse skal være en ansvarlig samfunnsaktør som bidrar til høy kvalitet i omsorgstjenestene – både i offentlig og privat sektor.
Vi arbeider systematisk med kvalitet og utvikling innenfor våre kjerneområder, og ønsker å være en kunnskapsbasert virksomhet som setter en høy standard for omsorg i samfunnet.
Som arbeidsgiver for flere tusen medarbeidere i Norge og Norden har vi også et ansvar for, og mulighet til, å bidra til økt mangfold og likestilling – både i egen organisasjon og i samfunnet rundt oss.
Fokus på verdier og bærekraft
I Humana omsorg og assistanse er verdiene våre Engasjement, Ansvar og Glede en naturlig del av hverdagen.
Vi jobber kontinuerlig for å integrere disse verdiene i alt vi gjør – fra tjenester og arbeidsmiljø til hvordan vi samarbeider med kunder, brukere og oppdragsgivere.
Bærekraft handler for oss om å ta ansvar – sosialt, økonomisk og miljømessig – og å bidra til en velferd som er både inkluderende og bærekraftig over tid.
Vi vet at vi er en viktig del av mange menneskers hverdag, og vi er stolte av det ansvaret vi har fått. Derfor streber vi alltid etter å forvalte det på best mulig måte.
Vi er en HELT MED-bedrift
I Humana omsorg og assistanse er vi stolte av å være en HELT MED-bedrift - fordi vi vet at mangfold og inkludering styrker både mennesker og arbeidsplasser, og gjennom dette samarbeidet ønsker vi å bidra til et mer inkluderende arbeidsliv.
Les mer
Åpenhetsloven
I vårt arbeid med åpenhetsloven og aktsomhetsvurderings-prosessen benytter vi oss av selskapet Protencon som er et internasjonalt teknologiselskap som fokuserer på global leverandørrisikoidentifisering. Protencon sin teknologi hjelper vår organisasjon med å redusere vår eksterne risikoeksponering, dokumentere våre risikoreduserende tiltak og være i samsvar med nye lovkrav.
Les mer%20%C3%85pnehetslogen%20bilde.png)
Nyheter
Alle nyheter
– BPA handler ikke om lidelse, men om ledelse
På NHOs årskonferanse 30.oktober fikk direktør for BPA i Humana omsorg og assistanse, Jon Torp, taletid for å løfte et viktig budskap: Brukerstyrt personlig assistanse (BPA) er ikke en helsetjeneste – det er et frigjøringsverktøy som gir mennesker mulighet til å leve fritt og delta i samfunnet.

Humanas klimamål godkjent av Science Based Targets initiative
Humana har fått sine klimamål, som er i tråd med Parisavtalens 1,5-gradersmål, godkjent av Science Based Targets initiative (SBTi). Godkjenningen er en viktig ekstern bekreftelse på at bærekraftsarbeidet vårt er vitenskapelig forankret og bidrar til den globale klimaomstillingen.

Fra praksis til prinsipp: Når PAS blir en naturlig del av hverdagen
Hvordan går man fra teori til faktisk praksis når det gjelder positiv atferdsstøtte (PAS)? Under Arendalsuka 2025 delte Kristin Arildset, fagsjef i Humana omsorg og assistanse, og Michael Zemzem, fagleder, hvordan divisjonen har jobbet systematisk med å forankre PAS i hele organisasjonen.


